04:32 | شنبه 5 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید قطعات

ایران خودرو و سایپا هرماه ۲۵ هزار محصول فروش فوق العاده دارند/ سه میز صنعت
نماد برتر- معاون وزارت صنعت از صدور مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو به ایران خودرو و سایپا و برگزاری سه میز صنعت بورسی خبر داد.
احتمال افزایش قیمت خودرو درصورت بی توجهی به مشکلات قطعه سازان
نماد برتر- سخنگوی انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه دو حوزه بانکی و مالیاتی، صنعت قطعه‌سازی را دچار مشکلات فراوان کرده است، نسبت به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و در نتیجه آن افزایش بیکاری و افزایش قیمت خودرو در بازار، در صورت عدم رسیدگی عاجل هشدار داد.
سردرگمی قطعه‌سازان از ناهماهنگی تعطیلات تابستانی خودروسازان
نماد برتر- در پی ناهماهنگی زمان تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن تاکید براینکه اعمال تاریخ‌های متفاوت برای تعطیلات تابستانی دو شرکت خودروسازی موجب بی‌نظمی در تولید قطعات و تامین کسری‌ها خواهد شد، خواستار انتخاب زمان واحد برای اعمال این تعطیلات شد.
بهره گیری از ظرفیت های بازار ثانویه
نماد برتر- مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو تبدیل شرکت به یک هلدینگ چند رشته ای برای تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری جهت مدیریت ریسک دارایی ها و سرمایه گذاری ها ، ارتقا جایگاه سهام شرکت به بازار بالاتر و همچنین بهره گیری از ظرفیت شرکت های پتروشیمی صادرات محور به منظور ایجاد ارزش افزوده را از جمله برنامه های مهم شرکت برشمرد.
داخلی‌سازی تمام قطعات خودرو دور نیست/امضا ۴۸ قرداد با دانش‌بنیان‌ها
نماد برتر- طبق اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با هدف بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو، با ۴۸ مجموعه دانش‌بنیان قرارداد همکاری امضا شده است.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
تولید پژو۳۰۱ بدون کمک طرف خارجی
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن قطعه‌سازان ضمن ابراز رضایت از نبود حتی یک شریک خارجی در پروژه تولید خودروی پژو ۳۰۱، اظهار کرد: اگر نتیجه تحریم‌ها، خودکفایی است ما با آغوش باز از تحریم‌ها استقبال می کنیم.
دوراهی تولید یا واردات ماشین‌آلات سنگین
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی با بیان اینکه یافتن مسیر تولید قطعات این محصولات حداقل یک سال طول می‌کشد، گفت: وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت معتقد است این قطعات باید در داخل تولید شود اما تا آن زمان برخی از این ماشین‌آلات باید در کارگاه‌ها بخوابند.
تولید بیش از ۱۰ هزار قطعه در تنها واحدصنعتی پلی‌پروپیلن انبساطی کشور
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه در تنها واحد صنعتی پلی‌پروپیلن انبساطی کشور تولید و روانه بازار مصرف شده است.
انتظار داشتیم موتورسیکلت‌های ایرانی به بازار عرضه شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران با بیان اینکه از صنعت موتورسیکلت انتظار داشتیم چهار یا پنج مدل جدید و به روز شده ایرانی به بازار ارائه کند، از افت ۷۰ درصدی تولید کارخانه‌های قطعه‌سازی وابسته به صنعت موتور و دوچرخه خبر داد.
افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی
پایگاه خبری راد: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی صنعتی را در پشت بام ساختمانی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع راه‌اندازی کرد.
خودکفایی در ساخت قالب خودروهای وارداتی
پایگاه خبری راد: باید تلاش کنیم تا خودروسازان کشور از واردات قالب‌های قطعات موتوری از جمله انواع سرسیلندر، بلوک سیلندر، پوسته کلاچ و کپه یاتاقان بی‌نیاز شوند.
خودروسازی را فکر زمستان نبود
پایگاه خبری راد: خودروسازان باید از فرصت توافق هسته‌ای و پسابرجام استفاده و دامنه داخلی‌سازی قطعات را گسترش می‌دادند تا در صورت تکرار ماجرای تحریم، دوباره در گرداب افت تیراژ فرو نروند.